Alla inlägg den 7 augusti 2015

Av Luddet - 7 augusti 2015 19:00

Vet inte om det är bra för mig att sitta ensam och fundera, speciellt inte med tillgång till dator, internet samt för mycket egentid. Risken är den att jag kanske börjar terrorisera diverse sociala medier med vad som egentligen rör sig i mitt innre, med andra ord förutom farmville och andra spel på nätet som finns där för att slå ihjäl tid.


Började för ett tag sedan fundera på detta med att dejta och hur man då som jag en man i sina bästa år skulle kunna komma ut på ”banan” igen. Förutom det faktum att jag bor i en lägenhet med en inredning som skulle kunna jämföras med en mix av sjukhus samt second hand fast då inte på ett bra sätt, så är jag skapligt välbevarad trots vad livet har slängt på mig under dessa snart 48 år.


Då jag anser mig vara rätt så van vid teknik detta trots att jag växte upp när den som hade ett packman spel var mittpunkten av allas uppmärksamhet, tyckte all reklam om internetdejting lät fruktansvärt bra. Det är ju skitbra med internet, man gör ett konto och fyller i vem man är samt en bild som påvisar hur snygg man är, några sekunder senare är man centrum av alla dessa kvinnor som inte kan göra annat än att skriva och göra vad dom kan för att få min uppmärksamhet.


Eller är jag månntro just nu ironisk på ett sätt som skulle få killinggänget att blekna ??


Jo ja är faktiskt ironisk...


Varje sida har en fördelning av kön som är typ 90% män och 10% kvinnor, med den ekvationen är det lätt att se hur man som innehavare av ett kön som hänger på utsidan av kroppen försvinner i mediabruset. En annan aspekt i allt detta är att kvinnor som har profiler på dessa sidor vet mycket väl om att dom inte behöver söka utan dessa havlt om halvt desperata män söker och dränker deras mailkorg, dom vet även att dom kan vara kräsna i sitt sökande efter den perfekta mannen som kommer på sin vita springare och för dom hem till hans slott där dom lever lyckliga i resten av sitt liv. Det är inget fel i att vara kräsen, jag är rätt så kräsen jag med när det gäller att träffa personer av kvinnligt kön.


Mina ”krav” är att dom är just av kvinnlig kön, attraherar mig psykist samt fysiskt, fasktiskt uppskattar mitt sällskap och än en gång är just kvinna...


Jag tog mig i kragen för några dagar sedan och gick ner till det lokala nöjesetablisimanget, märkte rätt så snabbt att det kanske inte var rätt ställe för att träffa personer av motsatt kön, men jag fick lära mig allt om hur världen egentligen ser ut samt att det är billigare och enklare att behandla en bakfylla med mer öl än att starta en helt ny..


Så om någon vet om en kvinna som är singel, trevlig, ser någorlunda bra ut och inte minst kan tänka sig att umgås med undertecknad så hojta till, är öppen för det mesta i livet...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards